کاربرد سولولسو در کشاورزی

۷ بازديد

کاربرد سولوسو در کشاورزی چیست؟ نوعی حلال ساخته شده از نفت خام نفتنیک با خلوص بالا با نام تجاری Solvesso به فروش می رسد. در بخش کشاورزی، اغلب به عنوان یک حلال برای کارهای مختلف مانند حل کردن علف کش ها و آفت کش ها و انتقال قارچ کش ها و سایر تنظیم کننده های رشد گیاه استفاده می شود. 


علاوه بر این، می توان از آن به عنوان یک جزء در تولید انواع خاصی از کودها و به عنوان یک پاک کننده برای تجهیزات کشاورزی استفاده کرد. علاوه بر این، لاستیک، رنگ و سایر محصولات صنعتی با Solvesso ساخته می شوند.


یکی از پرمصرف ترین محصولات، Solvesso یک حلال معطر است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و عطر مطبوعی دارد. از آنجایی که ترکیبات معطر بخش قابل توجهی از ساختار این حلال را تشکیل می دهند که به خانواده هیدروکربن ها تعلق دارد و به عنوان یک حلال معطر در نظر گرفته می شود، ممکن است برای شما جالب باشد که بدانید تعداد کربن های استفاده شده در ساختار Soloso نوع آن را تعیین می کند. باید بیان کنیم که این ماده عمدتاً از نه، ده یا بیشتر کربن تشکیل شده است تا ساختار آن بررسی شود.

فرآورده های گوناگون سولوسو

سولوسو معمولاً ساختاری مشابه ساختار مایع دارد، بی رنگ و بسیار شفاف است و نقطه جوش نسبتاً بالایی دارد. در مورد حلالیت حلال باید به این نکته اشاره کرد که این ماده با وجود حل نشدن در آب، به خوبی در ترکیبات آلی حل می شود و این نشان می دهد که خاصیت حلالیت بالایی دارد. قصد داریم در این مقاله توضیحاتی در مورد انواع محصولات سولوسو و کاربرد آن در صنایع مختلف ارائه دهیم. با ما همراه باشید.


بازرگانی شیمی بازار اقدام به خرید سولوسو عمده و جزئی انواع محصولات سولوسو می نماید. سولوسو در گریدهای مختلف تولید می شود و در بازار مواد شیمیایی موجود است. در نتیجه از این ماده برای ساخت انواع محصولات استفاده می شود. در این بخش، در مورد سه مورد اصلی صحبت خواهیم کرد. Soloso 100، Soloso 150 و Soloso 200 نمونه هایی از این موارد هستند.

۱- سولوسو ۱۰۰

1- Soloso 100 Soloso 100 محصولی از این ماده و حلالی معطر با بوی شیرین و ساختاری مایع، بی رنگ و شفاف می باشد. این حلال حاوی بیش از 99 درصد ترکیبات معطر است. این درجه از حلال دارای دمای صد و شصت و پنج درجه سانتیگراد برای جوشیدن، چهل و پنج تا چهل و پنج درجه سانتیگراد برای تبخیر و پنجاه درجه سانتیگراد برای احتراق است. رایج ترین کاربردهای این ماده در ادامه مورد بحث قرار گرفته است.

– کاربردهای سولوسو ۱۰۰

- کاربردهای Soloso 100 Soloso 100 در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که برخی از آنها عبارتند از:


صنایع تولید کننده رزین: استفاده از این ماده به عنوان حلال در تولید رزین های آلکیدی، مالئیک، فنلی و اوره یکی از کاربردهای اولیه آن است.


تجارت چاپ: این ماده اغلب به عنوان ماده اولیه در صنایع چاپ و تولید جوهر لیتوگرافی استفاده می شود.


بخش کشاورزی: در بخش کشاورزی، Soloso 100 به عنوان ماده اولیه برای تولید حشره کش ها، آفت کش ها و علف کش ها استفاده می شود.


بخش نساجی: این ماده رایج به عنوان حلال برای چربی زدایی در این صنایع استفاده می شود. برای تهیه و خرید سولوسو درجه 1 به سایت شیمی بازار مراجعه کنید.

۲- سولوسو ۱۵۰

2-Soloso 150 Soloso 150 یک حلال هیدروکربنی آروماتیک درجه ۱۵۰ با ساختار شفاف، بی رنگ و مایع است. این حلال حاوی بیش از 99 درصد ترکیبات معطر است. این حلال دارای نقطه اشتعال شصت و پنج درجه سانتیگراد، نقطه تبخیر صد و بیست درجه سانتیگراد و نقطه جوش صد و هشتاد درجه سانتیگراد است. در پاراگراف های بعدی به برخی از مهم ترین کاربردهای این ماده خواهیم پرداخت.

 کاربردهای سولوسو ۱۵۰

کاربردهای Soloso 150 این حلال به طور گسترده در محیط های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. بر این اساس سولوسو 150 در تولید برخی محصولات واسطه ای یا مواد اولیه استفاده می شود. این ماده عمدتاً در صنایع زیر استفاده می شود:


صنایع تولید کننده رنگ: در مقایسه با زایلن، این حلال دارای نقطه اشتعال و سرعت تبخیر بالاتری است که آن را رقیق کننده خوبی برای ساخت رنگ و سایر پوشش ها می کند.


بخش کشاورزی: آفت کش ها، قارچ کش ها و علف کش هایی که برای محیط زیست مفید هستند را می توان با استفاده از این حلال تهیه کرد زیرا حاوی اتیل بنزن نیست.

۳- سولوسو ۲۰۰

3-سولوسو 200 سولوسو 200 یا گرید 200 یکی از محصولات مهم سولوسو می باشد. این یک حلال معطر با ساختار مایع مایل به زرد است. این حلال حاوی بیش از 99 درصد ترکیبات معطر است. اگرچه این حلال نمی تواند در آب حل شود، اما می تواند در حلال های معطر حل شود. این نوع حلال دارای نقطه اشتعال 150 درجه سانتیگراد و نقطه جوش 237 درجه سانتیگراد می باشد. در پاراگراف های بعدی در مورد برخی از مهمترین کاربردهای این ماده در تجارت صحبت خواهیم کرد.

کاربردهای سولوسو ۲۰۰

- کاربردهای Soloso 200 این حلال معطر به دلیل نقطه اشتعال بالا، سرعت تبخیر کم و نقطه جوش بالا به عنوان یک ماده شیمیایی مفید و پرکاربرد در صنعت محسوب می شود. این حلال به دلیل کم خطر بودن و آلودگی کم، ماده ای دوستدار محیط زیست نیز محسوب می شود. این حلال درجه دویست مناسب برای استفاده در شماره صنایع فرسوده به دلیل همه این عوامل. در بخش‌های بعدی به چند مورد از مهم‌ترین کاربردهای این حلال در تجارت خواهیم پرداخت.


تجارت چاپ: این ماده در جوهرهای چاپگر به عنوان حلال در صنعت چاپ استفاده می شود.


بخش کشاورزی: این ماده به عنوان ماده اولیه در تولید قارچ کش ها، حشره کش ها و علف کش ها در بخش کشاورزی استفاده می شود.


کاربردهای دیگر سولوسو 200 عبارتند از: این حلال پرکاربرد به عنوان یک ماده شیمیایی در تولید روغن های فرآوری، ریخته گری و تصفیه آب نیز استفاده می شود. رنگ ها و روان کننده های مبتنی بر حلال نیز حاوی این ماده هستند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.