مضرات کلر استخر برای پوست چیست؟

۶ بازديد

مضرات کلر استخر برای پوست چیست؟ همچنین ممکن است پوست شما در اثر کلر خشک شود. اگر سر خود را در یک استخر کلردار فرو کنید، ممکن است موهای شما شکننده و آسیب ببیند. کوتیکول مو، که بخشی از مو است که باعث انعطاف و انعطاف پذیری آن می شود، توسط کلر از بین می رود. اگر کوتیکول آسیب ببیند موهای شما خشک و شکننده خواهد شد. به این ترتیب به افرادی که موهای رنگ شده دارند گفته شده است که هنگام شنا در استخر بهتر از موهای خود مراقبت کنند.


یکی از بسیاری از ضدعفونی‌کننده‌هایی که می‌توان استفاده کرد، کلر است. ضدعفونی کردن استخرها یکی از مهمترین کاربردهای کلر است. با این حال، این ماده می تواند به مو و پوست شما نیز آسیب برساند. در ادامه این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد که آیا کلر موجود در آب استخر برای ما مضر است یا خیر و در ادامه این مقاله به بررسی تاثیرات اصلی کلر بر بدن خواهیم پرداخت.

 

برای خرید و فروش کلر ایرانی با کیفیت بالا می بایست از فروشنده های مطمئن آن را خریداری نمایید.


متخصصان مراقبت از پوست و مو می گویند که کلر برای تمیز کردن آب استخر استفاده می شود، اما برای محافظت از پوست و مو در برابر آن باید از روغن ها و کرم های طبیعی استفاده کنید. از طرف دیگر متخصصان پوست خاطرنشان می کنند که کلر در تمیز کردن آب استخر بسیار خوب است و می تواند آن را برای شناگران کاملاً بهداشتی کند. برای تعیین اینکه آیا شنا در استخرهای کلردار می تواند منجر به عوارض جانبی جدی شود، تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

کلر باعث خشکی پوست می‌شود

 کلر و سایر مواد ضدعفونی کننده در اکثر این استخرها برای تمیز کردن آب و از بین بردن میکروب ها و باکتری ها استفاده می شود. اکثر این استخرها با کلر یا یک ضدعفونی کننده میکروب کش تمیز می شوند. به گفته شورای شیمی آمریکا، کلر دارای کیفیت ضدعفونی بسیار بالایی است. 


انسجام مولکولی و سطوح خارجی ویروس ها و باکتری ها را می توان توسط کلر از بین برد. کلر را می توان برای تمیز کردن و استریل کردن استفاده کرد. بیمارستان‌ها و هتل‌ها محیط‌های مشابهی دارند، اما استخرها نیز روی بدن شما تأثیر می‌گذارند. پس از آن، کارشناسان به سؤال شما در مورد تأثیرات واقعی کلر بر روی پوست پاسخ می دهند.

 کلر می‌تواند موهای شما را خشک و شکننده کند

سه آسیبی که کلر استخر برای پوست و موی شما وارد می کند به شرح زیر است: کلر باعث خشکی پوست می شود. استخرها راهی عالی برای خنک شدن و خلاص شدن از گرما هستند. برای خیس شدن و مرطوب نگه داشتن پوست نیازی به شنا در آب نیست. ثابت شده است که کلر باعث خشکی پوست می شود، اما گاهی اوقات می تواند باعث خارش و تحریک پوست شود.


قرار گرفتن در معرض کلر در پوست منجر به خشکی شدید می شود. پس از خروج از استخر، شستشوی کامل و حتی استفاده از مواد شوینده برای از بین بردن کلر باقی مانده از منافذ مو و پوست بسیار مهم است. کرم های مرطوب کننده طبیعی نیز ایده خوبی برای استفاده بعد از حمام برای جایگزینی کلر روی پوست هستند.

 

سه اثر منفی وجود دارد که کلر استخر می تواند روی پوست و موی شما داشته باشد. همانطور که قبلا گفته شد، کلر همچنین می تواند پوست شما را خشک کند. 


اگر سر خود را در یک استخر کلردار فرو کنید، ممکن است موهای شما شکننده و آسیب ببیند. اثرات تضعیف کننده کلر بر بافت مو توسط متخصص پوست و مدیر بخش انکودر هماتولوژی دانشکده پزشکی و علوم بهداشت جورج واشنگتن، دکتر آدام فریدمن تایید شده است. متخصصان دانشگاه کلمبیا در خصوص اثرات منفی کلر بر پوست و مو می گویند: کوتیکول مو که بخشی از مو است که باعث انعطاف و انعطاف پذیری آن می شود، توسط کلر از بین می رود.


 اگر کوتیکول آسیب ببیند موهای شما خشک و شکننده خواهد شد. به این ترتیب به افرادی که موهای رنگ شده دارند گفته شده است که هنگام شنا در استخر بهتر از موهای خود مراقبت کنند. به طوری که با آبی که کلر شده است تماس پیدا نکند. از طرف دیگر، پزشکان فکر می کنند کلر یک پاک کننده خوب است. کلر علیرغم بوی متمایزش، به دلیل خاصیت تمیز کنندگی و ضد عفونی کنندگی کارآمدش شناخته شده است.

 

به گفته دکتر علی هندی، متخصص پوست مریلند، شنا در استخر به موهای شما آسیبی نمی رساند. با این حال، می توان در آب های بسیار خطرناک تری شنا کرد. وی در ادامه گفت: شنا در آب هایی که آلوده بوده و ممکن است حاوی باکتری E.coli باشد. خطر ابتلا به عفونت های پوستی را افزایش می دهد که برای مدت طولانی ادامه دارد. برای خرید کلر ایرانی و فروش کلر ایرانی به https://chemibazar.com/iranianchlorine/ مراجعه کنید.

آیا می‌توان اثبات کرد که وجود کلر در آب به ضرر ماست؟ 

اگر قصد دارید در یک وان حمام یا حوض کوچک شنا کنید و مطمئن نیستید که آب تمیز است، اغلب توصیه می شود. پس از چند ساعت، می توانید با افزودن یک فنجان کلر به آن حمام کنید. در نتیجه عفونت های پوستی تا حد زیادی کاهش می یابد. فریدمن بر این عقیده است که آب کلردار از رشد موجودات و باکتری های مضر جلوگیری می کند. برای تعیین اینکه چه مقدار کلر می تواند به پوست و مو آسیب برساند، به آزمایش های متعدد و عمیق تری نیاز است.

 

سه مشکل مو و پوست شما ناشی از کلر استخر آیا می توان ثابت کرد که کلر موجود در آب برای ما مضر است؟

 

با این تفاوت که کلر باعث تحریک پوست و چشم می شود. هیچ مطالعه ای نشان نداده است که کلر خطری برای سلامتی انسان دارد. علاوه بر این، اثربخشی کلر در فرآیند ضد عفونی کردن آب استخر را تایید می کند. فریدمن توضیح می دهد که استخرها از کلر برای از بین بردن باکتری ها استفاده می کنند. در نتیجه کلر انواع باکتری ها را از بین می برد.


تعدادی از بیماری های پوستی از جمله آکنه و اگزما می تواند توسط باکتری های روی پوست و عدم تعادل ایجاد شود. البته هیچ یک از کنفرانس های بین المللی پزشکی این نظریه را اثبات نکرده اند. علیرغم اینکه هنوز ثابت نشده است که آیا کلر استخر اثرات نامطلوبی دارد یا خیر. با این حال، باید در نظر داشت که، علیرغم این واقعیت که کلر می تواند منجر به خشکی پوست و موهای شکننده شود، استفاده از آن برای محافظت از محیط استخر در برابر آلاینده های بیولوژیکی کاملا ضروری است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.